Våra framgångar i uOS och J-VM!

Här kan du se hur det har gått för våra elever.

Medaljörer från Ungdoms-OS i längdskidor

MEDALJREGN FÖR MORA SKIDGYMNASIUM! 🥇🥇🥇🥉

Dags att sammanställa veckan i Sappada/Forni Avoltri - Italien, EYOF (European Youth Olimpic Festival)

Vilka dagar det har varit för våra elever! De tävlade mot Europas bästa 17-18 åringar. Vi skickade dit 4 elever (3 i längdskidor, 1 skidskytte) och alla kommer hem med fina prestationer och mer erfarenhet. Dessutom plockade vi följande medaljer:

Mira Perlerot - 2 x guld 🥇🥇 (7.5km K och staffett)
Jonatan Lindberg - guld🥇 (sprint K)
Maja Axelsson - brons 🥉 (sprint K)

Här kan du följa tävlignarna dag för dag - Sveriges Olympiska Kommitté (sok.se) Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Vi fortsätter med rapportering från Junior-VM

Guld och silver i JVM

SPRINTSUCCÈ PÅ JVM!

Mora skidgymnasium skickade 4 åkare till Junior VM i längdskidor i Wisthler, Kanada. Erica Laven, Anton Grahn, Elias Danielsson och Erik Bergström fick möjlighet att tävla mot världens bästa juniorer.

Det blev många fina prestationer men sprinten blev nåt unikt då Anton och Elias plockade hem guld och silver. Det som gör det ännu mer speciellt är att Anton och Elias går i samma klass och har tränat tillsammans sen de började på skidgymnasiet.

De här fina resultaten speglar vilken bra grupp det finns just nu på skidgymnasiet. Många ungdomar som växer tillsammas och ger Sverige en fin framtid i skidspåren!

Anton 🥇 sprint
Elias 🥈sprint 🥈 stafett