DM i Ung Företagsamhet

Igår, 31 mars, ägde DM i Ung Företagsamhet rum. I år var detta arrangemang utomhus vid IKEA-området i Borlänge. Både elever och personal åkte hem med fina vinster och pallplatser!

Årets UF-lärare i Dalarna går till Tim Pihiven

Stort tack till alla elever som med gott mod var med och visade upp sina affärsidéer i både blåsväder, snöväder och solsken.

Vi säger också stort grattis till Consent UF som vann tävlingen Bästa socialt hållbara företag och går därmed direkt vidare till SM i Göteborg senare i maj månad.

Consent Uf säljer underkläder med texten "har jag sagt ja?" för att belysa vikten av samtycke vid sexuella handlingar.

Årets UF-lärare i dalarna gick till Tim Pihiven!

Välförtjänta silverplatser:

• Årets vara : Vasagame UF för sitt sällskapsspel
  • Socialt hållbara företag: Eventure UF för diverse event som spök- och kulturvandringar som enar människor efter pandemin.
  • Årets tjänst: Eventure UF för diverse högkvalitativa event som spök- och kulturvandringar
  • Årets säljare: Svea Borg från samhällsprogrammet. En helengagerad säljare med ambitionen att ge oförglömliga och STARKA upplevelser till Eventure UF´s kunder.

Stort grattis också till VEDD Production UF som vann priset Bästa reklamfilm för sin dalahäst i klockbrons.

Se filmen här:

Senast uppdaterad: 1 april 2022