När och fjärran...

Information till elever gällande undervisning på Mora gymnasium,
uppdaterad 2021-05-12.

När och fjärran, distansundervisning

Nytt beslut 2021-05-12 angående När- och fjärrundervisning.

Vi har idag i samråd med huvudskyddsombud, elevråd och smittskydd Dalarna tagit beslutet att successivt öka upp andelen elever som har närundervisning vid Mora gymnasium utifrån att smittan minskar.

Under vecka 20 och 21 kommer ca 45% av våra elever ha närundervisning i skolan.

Vecka 20 - 21

Alla program är inne 2–3 dagar per vecka med fokus på att klasserna kommer in de dagar de har mestadels praktiska moment. Individuellt val som är praktiska kurser genomförs på plats övriga kurser via fjärrundervisning.

För att se när man ska ha när- eller fjärrundervisning går man in på schemavisaren.

Undantag från blandad när- och fjärrundervisning:
  • Gymnasiesärskolan och Introduktionsprogrammen har endast närundervisning.
  • De elever som har behov av att vara på plats. Det kan vara problem med uppkoppling, studiemiljö mm. Behöver du som elev sitta på plats så kontaktar du din handledare.
  • APL fortgår som planerat.

Alla åk 3 har närundervisning, alla åk 1 och 2 har fjärrundervisning.

Undantag från blandad när- och fjärrundervisning:

• Gymnasiesärskolan och Introduktionsprogrammen har endast närundervisning.
  • APL fortgår som planerat.

Vid frågor och funderingar kontaktar du din rektor.

Matlådor:
  • Matlådor kommer kunna beställas så länge vi har delvis fjärrundervisning.
  • Beställning av lunchlåda/lunchlådor onsdag-torsdag klockan 10-12 på telefonnummer 0250–267 40.
  • Avhämtning av beställd lunchlåda/lunchlådor i gymnasiets matsal måndagar klockan 10-12. Uppge namn vid hämtning.

Tänk på att:

• Stanna hemma vid minsta symptom
  • Stanna hemma om någon i familjen testar positivt för covid-19
  • Håll avstånd
  • Tvätta händerna
  • Vid sjukdom och symptom hos eleverna:
  • Är eleven sjuk stannar eleven hemma och sjukanmäler sig som vanligt.
  • Är eleven hemma med mildare symptom följs undervisningen via lektionsplaneringen som ligger på It’s learning/Teams genom eget arbete. (Läraren kommer inte att koppla upp elever som är hemma).
Senast uppdaterad: 12 maj 2021